Billig shopping!

Svinnlådor
Svinnlådor med frukt och grönt.

Igår vågade jag mig in i en mataffär, precis innan stängning när det var rätt tomt på folk. Sprang som vanligt igenom men lyckades få med mig två svinnlådor med frukt och grönt! Så bra, behövde ändå spetspaprika och gurka, och det som inte används nu hamnar i frysen. Blåbär gav lite extra lyx till frukosten, och frukten som var lite mjuk blir perfekt i smoothies.

Rabattkupong
Rabattkupong från Bower.

På Willys var det kampanjpris på Dove refilltvål, 15 kronor. Kunde också använda en kupong på 10 kronor rabatt från Bower (tidigare Panta På) så det blev väldigt billig tvål! Bower är alltså en app där man kan återvinna och panta förpackningar, där poängen sedan kan bytas mot exempelvis pengar eller rabattkuponger.

Och sen en viktig del för att jag ska ha låga matkostnader: bunkra när det är billigt.

Har lärt mig att det går mycket smör och ost hemma och det kan bli riktigt dyrt om man köper när det tar slut och det inte finns några kampanjpriser just då. Så när det är billigt passar jag på att köpa mycket. Ost och smör brukar ju ha lång hållbarhet. Kaffe är också en sån sak jag köper mycket av när det är billigt!

Ost och smör.
Ost och smör går åt mycket hemma, så jag passar på att handla det när det är billigt.